Reklam som uppskattas

Reklam som uppskattas

Alla älskar presenter

Nå, alla kanske inte älskar presenter, men de allra flesta uppskattar gratisvaror – dvs. presenter – av slag som faktiskt fyller någon form av användbar funktion. Att ge bort väl genomtänkta presenter är ett mycket effektivt sätt att nå ut med sitt varumärke och ställa sig i god dager.

Profilkläder som present

Att ge bort profilkläder, dvs. kläder med association till ens varumärke, kan ha god effekt, men faktorerna som spelar in i vad som ger bäst effekt för exponeringen av ens varumärke är många och bör analyseras innan man fattar ett beslut. Ätbart

Presentreklam i form av sötsaker och annat ätbart är ett effektivt kort att spela med, eftersom de flesta tycker om sötsaker eller ätbara varor av annat slag. Gratis är gott, lyser ett välkänt uttryck, och det hade inte varit så välkänt om det inte låg någon sanning i det. Ju godare den ätbara presentreklamen är, desto bättre PR får ditt varumärke. Det är enkelt.

Kvalitetsprodukter

Vill man göra ett särskilt gott intryck på t ex lojala kunder så är presenter med hög status i designkretsar en ofta mycket uppskattad present. Även användbara saker för hemmet, som hemtextil av särskilt hög kvalitet, eller smarta köksattiraljer, ställer er högt i kurs.

Beroende på vilken nisch ens företag och varumärke har så ska man givetvis anpassa sin presentreklam efter det, kanske skulle en elektronisk present vara lämplig, eller kanske något som har med fritid, kontor, skola eller barn att göra. Ju mer specifik kundkrets man har, desto lättare brukar det vara att hitta lämpliga produkter för presentreklam.